lördag 28 december 2013

Nyårsfunderingar




Givetvis kommer år 2013 i bilder i ett senare inlägg men nu blickar jag framåt och inte bakåt, mer än att jag kan säga att 2013 har varit ett tufft år, inte bara ur ett hälsoperspektiv utan rent generellt. Det är med tillförsikt vi ser fram emot 2014. Ett nytt år alldeles fräscht och orört med målsättningar i stället för löften, med drömmar och hopp om framtiden under detta nya år. Det ska bli skönt att lägga 2013 års dagbok i högen av dagböcker (börjar bli ganska många nu). Jag hoppas att 2014 blir allt som vi och ni läsare önskar!


Min önskan till dig som läser här

Var glad
Var sann mot dig själv
Må din väg gå dig till mötes


Lev i nuet
Fånga ögonblicket och spara det i ditt minne
Gör ditt bästa och tänk att det är bra nog
Må vinden vara din vän


Låt inga tidstjuvar ta din tid
Låt inga energitjuvar snylta på din själ
Låt elakheter rinna av dig 
Låt vänner vara vänner och låt ovänner bli ny vänner
Och låt solen värma din kind


Var inte rädd för det okända för det är erfarenheter du inte gjort ännu
Våga prova något nytt
Våga hoppas
Låt någon hålla din hand när du minst av allt behöver det
och
låt regnet vattna jorden


Våga chansa och möt en ny vän
Sprid glädje och dela med dig av ditt leende 
då det kan göra att någon annan ler tillbaka
Och när vi möts igen låt någon hålla din hand


Nu har jag en önskan till dig, som du gärna får svara på vad ser du att jag helst ska skriva mer om? Ämnen emottages tacksamt.

Alla dagens bilder från tumblr.com

Kram & trevlig helg, njut av klämdagen på måndag, vi ska njuta av vår helg även om den innebär fortsatt jobb för min del.



6 kommentarer:

  1. Så vackert Nettan! Och så otroligt viktiga saker att tänka på. Gillade speciellt det där med målsättningar istället för löften - jag tror vi styr bättre mot målsättningar för det är så lätt att lova sig själv någonting och sen inte hålla det.

    Måndagens klämdag innebär jobb för mig med, men sen är jag ledig till fredag så jag har det väldigt lyxigt:)

    Önskar er ett gott slut på 2013 och ett riktigt Gott Nytt År som innebär ett fint 2014!
    Kram
    Suz

    PS. Jag gillar din variation på ämnen i bloggen, livet som det är helt enkelt och med de tankar vi bär med oss och som ibland behöver lyftas fram och ventileras. Bra som dåligt, positivt och negativt, framgång och motgång - precis så som vi lever livet. Om du inte själv vill förändra tycker jag att du ska fortsätta i den stilen.

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert och tänkvärt inlägg! Jag lägger det i mina favoriter och läser det i morgon igen!
    Önskar Er ett Gott slut på det gamla året och ett riktigt gott och innehållsrikt 2014!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Så kloka ord Nettan. Ord som jag ska bära med mig in i det nya året. Tack för all värme vännen och för det fina julkortet.♥ Jag hoppas att 2014 kommer att bli ett riktigt bra år för dig och de dina.

    Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    Ps. Jag tycker att din blogg är helt perfekt som den är. Du ska fortsätta att skriva om precis det du vill. Det är då det blir allra bäst. Du har något unikt vännen, du har ditt liv, din vardag och din röst. Det är därför jag tycker så mycket om att kika in här hos dig. För att du är du.

    SvaraRadera
  4. Med tårar i ögonen läser jag dina ord! Just nu vill krama om dig ordentligt! Så glad för dig Nettan och att du skriver här så jag får vara en del av det som händer i ditt liv. Dina ord tar jag till mig. Tycker också att målsättning istället för löften känns mycket bra!

    Jag tror 2014 kommer med nya möjligheter! Vi kan hålla varandra i handen om och när det behövs.

    KRAM finaste!

    GOTT NYTT ÅR!

    Lotta

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt År till dig, fina Nettan!!
    Jag är så innerligt glad att jag har hittat din fina blogg som är så ärlig och okonstlad. Jag uppskattar verkligen det!
    Fortsätt precis som du gör. Jag hör din röst genom din blogg.
    Stora innerliga kramar från mig!!

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt skrivet, inspirerande! Jag känner likadant vad gäller 2013, men vad kan man förvänta sig av ett år med siffran 13 i?
    Vi ser framåt och håller våra hjärtan öppna!
    Önskar dig och dina ett gott slut och ett gott nytt 2014!! KRAM

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin