söndag 1 september 2013

Välkommen september...



Hello September....





... så kom då den 1:a september och nu är vardagen ett faktum, kvällarna blir allt mörkare och sommargrönskan börjar skifta i färg mot gult och senare rött och brunt. Ute i dag öser regnet ner och här inne höstfixar vi. I ugnen står en äppelpaj och på spisen puttrar en kycklinggryta. Köket doftar nystädat och citron, det är skönt när resultatet visar sig efter en dags städande och sorterande. Barnen är fullkomligt ur fas då första höstförkylningen har knockat dem. Hoppas dock att de är pigga nog för skolan i morgon eftersom jag också börjar skolan då!


Och finns det något som luktar så gott äpplen med socker och kanel? Och en krispig skorpa och kall vaniljsås, mums ett bra sätt att avsluta en söndag då vi hållt på och fixat både högt och lågt!


Och i köksfönstret gnistrar glasen putsade och fina, och jag njuter av att det är rent, fräscht och att huset börjar bli redo för hösten. Extra gott är det att krypa upp i soffan med en bra bok i kväll och en god kopp te. 

Funderar på om jag ska dra i gång en utlottning av en bok, har fått en utgåva extra av en bok jag redan läst och det är Philippa Gregorys Den vita drottningen! Är du sugen på ett exemplar är det bara att lämna en kommentar nedan och så lottar jag ut boken den 20 september till någon av er!

Kram

(Bild 1, tumblr.com, resten livets pussel).

4 kommentarer:

  1. Å, så mycket hösthärligt Nettan! Blir sprallig och vill också att det ska puttra gott på spisen och dofta av äpplen ;)

    Vi ser Den Vita Drottningen på TV och den är fantastisk!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Usch, vad trist med den där obligatoriska höstförkylningen som tycks komma som ett brev på posten när skolorna startar igen. Jag hoppas att barnen kryar på sig och snart är på benen igen.

    Vilken mysig första dag i september ni har haft vännen. Helgmys när det är som bäst och inte kan man få för mycket av äppelkaka inte. Sååå gott!

    Jag älskar Philippa Gregorys böcker och som jag längtar efter att "Den vita Drottningen" ska sändas. Extra kul med en svenska i huvudrollen. :)

    Lycka till med skolstarten imorgon och ha en fin vecka vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hoppas förkylningarna gett med sig och att allt det där goda värmde fint! Så härligt det låter med äpplen och kanel och gryta som puttrar. Det där är faktiskt min melodi också:) Älskar alla årstider på sitt sätt, så skönt när det kommer en brytning och vi får börja på något nytt för säsongen. Sånt där vi inte gjort på flera månader, som gryta till exempel:)

    Att vara med i en utlottning säger jag inte nej till;) Imorgon tipsar jag på min blogg också, om du vill.

    Ha en fin vecka, fina du!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
  4. Här kommer en kram!
    http://ninelin.blogg.se/2013/september/hall-om-mig.html

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin